Sandy

Sandy

tisdag 30 augusti 2011

Valparna är födda

Nu har Sandy & Elvis valpar kommit! För första gången så har jag fått valpar på dagtid, kändes betydligt bättre än att vara vaken en hel natt!
När 6 valpar var födda med exakt 40 minuters mellanrum så verkade Sandy rätt nöjd så vi gick ut en liten promenad, sedan lade hon sig till rätta och dia sina små.

Jag satt kvar över 2 timmar hos henne för jag trodde att hon hade mer valpar i magen, men det kom inga fler så jag började laga mat och sprang fram o tillbaka o kollade att allt var bra med valparna och Sandy. Inga tecken alls på att det fanns flera valpar kvar. Men hon lurade mig, för efter nästan 5 timmar så tittade en valp till ut, den mådde hur bra som helst som tur var! Har aldrig varit med om nåt liknande förut!

Så 7 valpar fanns det i magen och dom vägde närmare 300g allihopa utom en röd kille som vägde 191g. Alla mår bra och Sandy är en exemplarisk mamma som är lugn och harmonisk med sina små.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar